Bespaarkrant valt in de smaak
De Bespaarkrant die medio februari bij de inwoners van Assendorp op de mat viel, is in de smaak gevallen. Naast positieve reacties vanuit onze wijk, is de krant ook gedeeld met lokale energiecoöperaties door Coöperatie Hoom.
Besparen, wie wil dat nu niet? Dat is hoe de krant, een bijlage van De Assendorper, de lezers prikkelde. “In deze krant lees je hoe besparen op je energierekening ook kan zorgen voor comfort en gezelligheid. Dat kunnen we wel gebruiken in deze tijd”, schreef het team van 50 tinten groen Assendorp. “Samen met je buren energie besparen, maakt niet alleen je huis maar ook je straat gezelliger. Lees de tips van onze vrijwilligers, vul de test in en doe mee met onze acties. Bespaar je de moeite, we doen het samen.”
De krant bestond naast interviews met ‘experts’ uit bespaartips van de straatambassadeurs. Onder het kopje ‘Hoe normaal is jouw energierekening?’ werd uitgelegd dat Assendorpers relatief veel betalen voor gas en stroom, omdat de historische huizen minder goed geïsoleerd zijn. Lezers werden uitgedaagd een tabel voor gas- en lichtverbruik in te vullen en zich te laten inspireren door bespaartips en -verhalen.
Lezers konden een ‘comfort-test’ doen om uit te vinden welk type men is. De uitkomsten varieerden van ‘spartaans’ tot ‘super cozy’, met voor elke groep passende bespaaractiviteiten.
Daarnaast vertelde bewoner over de straatapp in een van de Assendorper straten. Deze is opgezet door 50 tinten groen Assendorp, om evenementen en tips te delen. Inmiddels zorgt de app naast inspiratie rond besparing en verduurzaming ook voor extra gezelligheid, verbinding en veiligheid.
De kinderen waren niet vergeten: voor hen is een kikkerjacht uitgezet. Ze worden uitgedaagd 20 kikkerknuffels met letters die achter de ramen van Assendorp zijn geplaatst, op te sporen. De letters vormen een slogan, waarmee een prijs kan worden gewonnen. Dit kan tot 20 maart 2021.
Dat de krant goed in de smaak viel bleek uit de vele positieve reacties en het feit dat Coöperatie Hoom de krant aan haar leden stuurde. 50 tinten Groen Assendorp werkt samen met Hoom voor de training energiecoaches en het Hoomdossier.